De op een na laatste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerrit Cees,Annemie,Wil. Hogendoorn - WaarBenJij.nu De op een na laatste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Gerrit Cees,Annemie,Wil. Hogendoorn - WaarBenJij.nu

De op een na laatste dag in Bangkok

Door: Gerrit

Blijf op de hoogte en volg Gerrit Cees,Annemie,Wil.

19 November 2012 | Thailand, Bangkok

Vandaag gaan we dan zonder gids Bangkok verkennen.
Eerst een Amerikaans ontbijtje , in pakkie deftig.
Dan onderweg naar de metro . Vertrek van metro station ratchadaphisek naar hualanpong .
Daar van Daan met de tuk tuk (wat denk je) naar de boot.
Met de boot(weer 1600 bat armer ha hi hi) over de chaophraya rivier naar een (wat denk je)wat arun tempel van porselein erg mooi.
Vandaar weer met de boot naar de uitstapplaats voor het bezichtigen van het grand palace.
Intussen was het weer behoorlijk warm geworden,natte ruggen natuurlijk,maar het was de moeite waard om te bekijken.
Toen we dat bezichtigt hadden hebben we ons voorgenomen geen tempels meer te bezoeken.
Daarvan Daan zijn we opzoek gegaan waar Monique van Cees en Wil gelogeerd had toen zij haar rondreis door Thailand had gemaakt. We hebben wel de straat gevonden waar ze was ( niets voor ons de denk ik) maar niet waar ze gelogeerd had helaas.
Maar het was wel een belevenis om dat te zien.
Daarvan Daan zouden we terug lopen naar het metro station , om weer terug gegaan naar ons hotel . Onder weg toch maar een Tuk Tuk gepakt( de eerste die we vroegen om de prijs die probeerde ons op te lichten volgens mij ,dus zijn we maar verder gelopen) en die heeft ons keurig afgeleverd op het metro station .
Bij aankomst bij ons hotel we eerst een heerlijk biertje gepakt en daarna een zalige douche genomen.
Zo is onze eenna laatste dag ook weer voorbij..

• 19 November 2012 - 18:35

Jan En Sjanny:

Hoi vakantie gangers ik ben benieuwd wat jullie morgen nog gaan doen.Voor de terug reis wensen wij jullie een fijne vlucht. Geniet nog van jullie laatste dag, en kleed je warm aan als jullie terug komen, want hier is het zeer koud.Groetjes Jan en Sjanny.

• 19 November 2012 - 21:39

Monique:

Ik mag hopen dat jullie een wat luxere accommodatie zitten dan ik zat. haha. Die lokatie was ook de 1e die ik meemaakte buiten Europa. Dan heb je wel ff een cultuurshock. Maar wel een gezellige mierenhoop dat Khoa san road. Hoop dat jullie het ook een mooie ervaring vonden en lekker wat etensluchten en uitlaatgassen hebben opgesnoven :)
    Geniet van jullie laatste dag en alvast een hele voorspoedige terugreis! Toch ook wel weer fijn dat jullie terugkomen :) Liefs

• 19 November 2012 - 21:47

Monique:

MBK - (Mah Boon Krong)

Het MBK-shoppingcenter is gelegen tussen National Stadium en Siam-Square. De makkelijkste manier om hier te komen is met de BTS-Skytrain, u stapt uit op het station National Stadium en via een loopbrug loopt u zo het winkelcentrum binnen. Ook kunt u direct vanuit het Pathumwan Princess Hotel het winkelcentrum binnenlopen. Het winkelcentrum telt 7 verdiepingen, u vindt hier o.a. kraampjes met mobiele telefoons, kleding, tassen, koffers, horloges, electronica, juweliers, opticiens, een foodcourt en een bioscoop.

voor meer informatie over het MBK-shopping center kijk op: www.mbk-center.co.th

Shopse!!! :)

• 19 November 2012 - 22:34

Alie :

Ik wist niet precies wanneer jullie weer terug kwamen .
    Dus alsnog een goeie terug reis en een fijne vlucht .

Liefs Alie

• 20 November 2012 - 03:32

Wim Van Der Vloet:

Hoi reisgenoten,

Leuk weer wat te lezen over jullie reis.

Ik speel nog 1 keertje 'gids'. Het fraaie porselein op Wat Arun, waar Gerrit over schreef, is mozaïek waar zowat iedere tempel uit het begin van de Siamese Rama dynastie mee werd verfraaid. De grap is dat het slechts afval van de Hollanders was. Vlak voor Ayuthaya had de VOC in de 18e eeuw een grote handelspost waar hoofdzakelijk met de Chinezen handel werd gedreven. Een deel van de handelswaar bestond uit Chinees porselein en keramiek. Daar vond trouwens het “Delfts-blauw” zijn oorsprong. Natuurlijk brak er gedurende het meer dan honderd jaar overladen wel eens een lading. Het zijn de scherven van deze Chinese vazen, schalen en tegels die de lokale bewoners van Ayuthaya gingen gebruiken voor verfraaiing van hun tempels. Dit ging zelfs door nadat de stad Ayuthaya door de Birmanen werd veroverd en in brand werd gestoken. Eerst in ThonBuri (De door Gerrit genoemde Wat Arun) en later aan de overzijde (De Koninklijke tempel Wat Phra Keaw), dus in het oude Bangkok (Krungthepmahanakorn etc. etc.). Na vertrek van de VOC werd wegens tekort aan ‘keramiek en porselein breuk’, de tempeldecoratie vervangen door scherven gekleurd glas en spiegels.

Nog een fijne dag en een rustige vlucht terug,

Wim

• 20 November 2012 - 12:54

Gerrit Cees,Annemie,Wil. Hogendoorn:

Sorry Willem , je had het verteld over dat mozaïek , maar had er geen erg in.
    Maar het was wel mooi.
    Zijn vandaag in het Jim Thomsons huis geweest en we hebben weer regen en onweer gehad.
    Maar weer een bezige dag geweest.

Gr. Gerrit

• 21 November 2012 - 14:20

Helma:

hoi vakantie gangers.
    Bedankt voor het leuke verslag van jullie reis door Thailand. Goede thuisreis en Henk zal er zijn op Schiphol.
    Ik zal de wekker zetten. ha, ha.
    groetjes
    Helma